Schitterende Ijskoude Dag op het Nannewiid

Nadat ik gisterenavond heel veel tips had gekregen over de ijssituatie door zowat heel Nederland , waarvoor ik alle Rayonhoofden bedank viel de keuze op de Weerribben.

Brothers in Arms

Brothers in Arms

Ik heb daar jaren geleden een telefoonnummer gevraagd aan een mevrouw die de was toen aan het ophangen was in de vrieskou. Ze woont midden in de Weerribben in Ossenzijl en ik mag haar bellen om info te vragen of er al word geschaatst.Ze vertelde dat er al volop werd geschaatst maar dat je nog niet overal kon komen. Maar vanmorgen reden we eerst naar Blokzijl en daar was niemand op het ijs te bekennen en werd voor gesteld om naar Friesland te rijden want we hadden goede berichten van het Nannewiid gehoord en gezien op you tube.

Nou en het was inderdaad zo we troffen een plaat zwart kneiterhard ijs aan daar in Oudehaske. Wel stond er een strakke ijskoude oostenwind dus goed aankleden was het devies. We hebben volop nieuwe kleding dus dat was geen probleem en al snel stonden we op de schaats en bleek dat we een mooie ronde van zo n 4,5km konden rijden , en het voordeel van een ronde is dat je de wind zowel mee als tegen hebt.

Martijn Kromkamp en Ik op t Nannewiid

Martijn Kromkamp en Ik op t Nannewiid

Op een gegeven moment werd ik een handje geholpen door een duw in de rug en naast me kwam Jan Eise rijden dus het kon niet anders zijn dan dat Martijn Kromkamp in mijn slipstream zat . Dat was een mooie verrassing maar niet toevallig want het is vlak bij zijn woonplaats.

Mama Ricarda met dochter

Mama Ricarda met dochter

Ook was Ricarda de vriendin van Martijn er met hun dochtertje en na de begroeting werd de kinderwagen op het ijs gebracht en ging Kromkamp jr zijn training verzwaren door met de kinderwagen over het ijs te gaan scheuren. Met n kleine 60km op de teller hadden we genoeg gehad voor vandaag en gingen weer huiswaarts dus 250km terug.
Toen ik langs de Kaatsheuvelse ijsbaan kwam bijna thuis ben ik toch nog even gaan kijken hoe het ijs zich had gehouden en daar heb ik nog 10rondjes uitgereden zodat ik na de lange autorit soepel uit de auto stapte en dat is weleens anders.

Hier nog enkele foto s die Flitsnieuws.nl maakte

DSC0050-flitsnieuws600 DSC0070-flitsnieuws600 DSC0075-flitsnieuws600 DSC0081-flitsnieuws600 DSC0096-flitsnieuws600 DSC00481-flitsnieuws600

5 Reacties

  1. geniet er maar lekker van wim
    in het oosten nog even geduld hebben nog teveel sneeuw
    groet uit Goor

  2. Wim,

    Jullie zijn wel de “echte” natuurijsliefhebbers.
    Zoveel kilometers rijden om het echte werk te kunnen proeven.
    Ik heb vandaag mijn kilometers op ‘T Zand in Alphen kunnen maken, daar ligt toch een heel behoorlijke ijsvloer.
    Groeten en misschien tot ergens deze week nog bij een nieuw natuurijsavontuur.

  3. Mooi verslag. Je moet wel echt gek zijn om 500 km te rijden voor je hobby. Zal wel aan mij liggen maar waarom maar een kleine 60 km ???

  4. Mooi verslag weer , dank je wel

  5. […] waren we met enkele naar Friesland gereden en op het Nanewiid waar ik het genoegen had om met Martijn Kromkamp n paar rondes te schaatsen die daar met zijn […]

Plaats een reactie