Giethoorn 5 merentocht en Veluwemeer NKparkoers

Zoals verteld gisteren zijn we vandaag al vroeg naar Giethoorn vertrokken. Gelukkig maar want ik hoorde later dat Giethoorn afgesloten was van de buitenwereld door de stroom auto s die massaal naar de eerste toertocht van deze winter waren gelokt.

Op de A28 stond de afslag al vol tot op de rijbaan en omdat ik de Kerkstraat had in gevoerd in de Tomtom stuurde hij ons verder over Nijeveen en zo doende hadden we wat dat betreft geluk.Maar op de wei waar we moesten parkeren was het al goed vol en wisten we dat het polonaise schaatsen zou worden , maar je wilt erbij zijn dus niet klagen zeiden we tegen elkaar.

Nou de rest is genoeg in de media geweest en 2 dingen zijn duidelijk vind ik. De kracht van de Social Media is duidelijk onderschat en daarom niet de eerste willen zijn om ALLEEN een toertocht te willen houden.Het is jammer voor de vele vrijwilligers want ze deden echt hun stinkende best maar hier was geen kruid tegen gewassen.

100_9379

Ook weer Ijsvogeltjes gespot natuurlijk.

Na een ronde van 25km die stiekem 31 was omdat we onze opstapplaats voorbij waren gereden besloten we om naar het Veluwemeer te gaan . Ik wist dat Alfred Knikker daar was en via zijn Inge te bellen belde hij mij al snel en vertelde waar we de navigatie op in moesten stellen.

De Daltons

De Daltons

We kwamen op het ijs aan waar het een drukte van belang was want er werd druk gebouwd omdat morgen het NKnatuurijs gehouden word.
Kilometers dranghekken werden geplaatst , iets wat ik niet begrijp want er is aan gekondigd dat het publiek vanaf de kant moet kijken en niet op het ijs mag komen. Maar ja hoe hang je anders de reclamedoeken van de Sponsoren op ??

Er lag perfect ijs en dit maakte dat de sof van Giethoorn ruimschoots werd goed gemaakt. Hoewel de meren bij Giethoorn ook perfect waren , laat dat gezegd zijn.

Veel bekenden zag ik daar weer die ik ook vaak op FlevOnice zag en het was even of we al op de Weissensee waren met het opbouwen van het parkoers en de Arijders die er aan t trainen waren.

Alfred had ons al snel gevonden en samen heurlijk n ronde gereden en de nodige foto s en filumkus gemaakt .

Weer samen op de foto als vanouds

Weer samen op de foto als vanouds

Toen we het genoeg vonden richting auto , die niet starten want de lichten waren aan blijven staan en inmiddels gedoofd.
Heel snel hield ik op de drukke weg een camper aan en de bereidwillige man hielp ons meteen , touwtje der aan en binnen 5 min reden we huiswaarts.

Waar de zuurkool stamp er wel inging . Toen de tassen pakken en schaatsen slijpen want morgen vertrekken we naar Weissensee en daar gaan we afmaken waar we hier begonnen zijn .

74647_528232600544278_1646520363_n

het NK parkoers

Blijf de website volgen want ik houd jullie op de hoogte.

100_9389

100_9387

100_9374

100_9375

100_9380

100_9386

100_9373

Lees verder