Natuurijs op de Flaes

Nadat het vorige week op de Ijsbaan in Kaatsheuvel wel lukte was ik er bijna van overtuigd dat met de voorspelde vorst het vanmorgen ook op de Flaes zou moeten lukken.

Dus in alle vroegte naar Esbeek maar de thermometer liet zien dat de beloofde vorst van -8 niet gehaald was en niet dieper was gegaan dan -4,5 grC.

Omdat ik uit ervaring weet dat het rond de Flaes altijd 2 a3 graden kouder is gaf het goede hoop.

Er stond n stralende verblindende zon dus het kon n mooie winterse dag worden. Ik kwam als eerste aan en zag dat het ijs ook daar in het weekend flink vernield was langs de kant .

p1050367_bewerkt-1p1050373_bewerkt-3jpgp1050386_bewerkt-1p1050407_bewerkt-1p1050413_bewerkt-2p1050414_bewerkt-1p1050419_bewerkt-1p1050426_bewerkt-1p1050453_bewerkt-1p1050479_bewerkt-1

13unnamed

2

Dus maar eens n stuk verder gelopen en het werd steeds beter langs de kant en op het moment dat ik terug liep om mn schaatsen te halen in de auto kwam Peerke van Boxtel uit Tilburg er aan gelopen .

Hij had al snel zijn schaatsen aan en met zijn 68 kilogram begon hij met n klein rondje uit de kant en het ijs zong prima en bleef heel . Hij ging steeds grotere rondes maken en wilde om een hout singel heen rijden waar hij vlakbij door het ijs ging en met n nat pak naar huis moest . Ik heb het toen jammer genoeg maar niet meer geprobeerd en helaas is de vorst er nu uit en moeten we wacht op een nieuwe periode die vast en zeker nog gaat komen deze winter want ik voel t aan mn water !!!

Dus ……… Wordt vervolgd !!!!

Bewaren

Bewaren

Eén reactie

  1. […] dacht ik dan moet de Flaes ook lukken en de morgen daarna naar Landgoed de Utrecht bij Esbeek . Daar trof ik Peter van Boextel […]

Plaats een reactie