Prachtige Winter (achteraf)

Gisteren hebben we voor de laatste keer dit seizoen op Flevonice geschaatst en nog eens een 100+ er uit geperst . Omdat het weer belabberd was deze week had ik na overleg met Kristel toch maar besloten geen “Wilde” afsluitingstocht te organiseren maar in plaats daarvan n oproep aan bekenden en de diehards waren er natuurlijk .

16939219_1609618795719651_1789662539041689481_n

Ook was die middag de 60 van de Weissensee waar alle ijsbanen in Nederland aan mee kunnen doen om in een uur tijd zoveel mogelijk rondjes te rijden. Charly , Koen , Erik en ik hadden 58 rondjes bijgedragen en met redelijk veel enthousiasten mensen is Flevonice 4de geworden.

En dat was dus de afsluiting van een toch eigenlijk voor mij wel mooie winter als ik alles op n rijtje zet.

Het begon al vroeg met natuurijs in november op de Kaatsheuvelse Ijsbaan , dat is een ven in het bos wat ondiep is en goed beschut lig tegen de wind en met redelijke vorst na 2 nachten te beschaatsen is . Maar deze keer was het rare dat het ijs niet wilde groeien wat er kwam met 5/6 graden onder nul maar n halve centimeter per dag bij. Zondags lag het al dicht en ik moest toch nog n week wachten voor ik er op kon met zo n 4 cm ijs wat net genoeg was.

15267879_10206100037334990_154379470616562904_n

Dus dacht ik dan moet de Flaes ook lukken en de morgen daarna naar Landgoed de Utrecht bij Esbeek . Daar trof ik Peter van Boextel en die waagde het als eerste omdat hij 15kg lichter is dan ik , maar helaas liep die n nat pak op .

Dan moeten we n paar weken wachten en half januari kwam de vorst er weer in en weer kon ik op de ijsbaan in t bos.

En dus ook weer naar de Flaes waar het hoewel t ijs erg dun was wel lukte.

Dan dacht zaterdagavond dat het op de Biesbosch misschien ook wel kon lukken , dus in alle vroegte naar Hank gereden en na even zoeken waar ik het beste verantwoord op kon stappen lukte het ook daar , en later bleek het dik genoeg om het hele traject naar Nieuwendijk te schaatsen.

Dan wordt het tijd om af te reizen naar de Weissensee en die reis verliep vol verrassingen deze keer want we zagen onderweg dat de Chiemsee dicht lag en snel werd besloten om ook daar t ijs even te testen wat een geweldig mooie ervaring was die ik voor geen prijs had willen missen

s avonds onder t diner werd door Jan de Witte verzonnen om nu we er toch waren , want we sliepen in Inzell , om ook te kijken of we op de Koningssee konden schaatsen en het was minder qua ijs als op de Chiemsee maar zeker de moeite waard.

16387138_10206520113076621_165625308856292679_n

Dan toch maar eens door naar de Weissensee waar het al weken streng had gevroren en al onder de brug door konden naar het grote meer. Dus op zondag al snel eens gaan kijken en toen hoorde we al dat de toertocht van dinsdag over de hele ronde zou gaan naar Dolomietenblick en dat was 8 jaar geleden .(lees hier t verslag) De Tocht was de zwaarste ooit maar gelukkig wel met succes af gesloten terwijl er zeer veel uitvallers waren streelt dat wel je ego natuurlijk.

De tweede tocht voor mij werd door de dooi op de vrijdag n waterballet maar ook weer n ervaring.

Dan na enkele weken van rust was het gisten het seizoen afsluiten op Flevonice zoals gezegd .Waar ik met Charly Eric  Koen en Nicole nog een mooie 100km er uit geperst hebben en werd de dag afgesloten met het beloofde Schrobbelérgebak uit Raamsdonk.

16939398_1139401369518857_4448223730499797235_n

Het vertrouwde gezicht dit seizoen , Charly n duizend kilometers op kop wat later voor ons de juiste aanpak bleek te zijn.

Dit jaar heb ik 3 keer de ijsbaan in Breda bezocht en veel op Flevonice met Charly op kop onze kilometers gemaakt . Daarbij heb ik heel veel DurDeBossuGecrost en met de omstandigheden die dit jaar op de Weissensee waren bleek dit de goede voorbereiding want de conditie was prima in orde en het schaatsen wat minder maar dat kwam prima uit dit jaar .

16681729_10206674484535811_2323666187656128177_n.jpg

Nu op naar hopelijk een mooie zomer , en ik hoop jullie misschien op de fiets of skeelers nog tegen te komen anders tot in het najaar weer.

HOU JULLIE HAAKS !!!!! HOUDOE WAR !!

Bewaren

2 Reacties

  1. Mooi verslag van je sportieve prestaties van deze winter.

    • mooi verhaal Wim , ik heb het met wat minder kilometers moeten doen als vorig jaar , toen 922 km op Flevonice en totaal 2235 km met inbegrip van de beurten op Ijsbaan Breda ! nu de conditie weer aanscherpen op de skeelers en fiets

Plaats een reactie