Schaatsen op de Flaes

Na heel veel berichten die vooral negatief waren wat betreft beschaatsbaar ijs had ik de moed al opgegeven voor vandaag tot dat er plots n berichtje kwam dat er op de Flaes geschaatst werd. Nou had ik achter ons huis op de sloot al gezien dat het ijs nu wel wat gegroeid was en dacht dat het wel zou lukken op de Kaatsheuvelse ijsbaan maar ik was maar aan t werk gegaan.

Maar nadat bericht kon ik het niet houden dus toch naar Esbeek gereden en kwam bij de ingang 4 mannen tegen die teleurgesteld naar huis gingen en zeiden dat t niet kon door de zon die zn best nu deed.

34unnamedunnamed-jpg1unnamed-jpg2

Maar aan de strepen op het ijs kon je zien dat er s morgens al flink gereden was door meerdere mensen.

Ik kwam tegelijk met een mevrouw aan bij het ijs en die had de kunstschaatsen bij haar en de rubberlaarzen aan en stapte zo het ijs op en vertelde dat het erg ondiep was omdat ze er veel kwam had ze gezien van de zomer dat het bijna droog stond.

Dus heb ik snel mn schaatsen uit de auto gaan halen en bij terug komst was er al n man of 10 die binnen no time op t ijs waren en rond schaatsten .

Dat gaf de burger moed en ik heb lekker n uurtje of anderhalf rondjes gedraaid en het was zalig om en weer op natuurijs te schaatsen en dat op de Flaes want dat weer even geleden.

LET WEL OP ; dit is geen aanmoediging want het is nog uiterst dun en je moet goed kijken waar je schaatst , gebruik je verstand en bij twijfel niet doen.

unnamed-png34

Brabant De Koudste !!!

Bewaren

Bewaren

Eén reactie

  1. […] dus ook weer naar de Flaes waar het hoewel t ijs erg dun was wel […]

Plaats een reactie