Weer geschaatst in de Biesbosch

Het was weer enkele jaren geleden dat we op de Biesbosch konden schaatsen, ik denk dat het 2012 was.

Maar vanmorgen was het toch weer zover en waarschijnlijk is dat ook meteen de charme van het natuurijs , het is niet en nooit vanzelfsprekend.

Maar als het er dan is moet je het pakken. .Gisteren zag ik n foto zonder plaats vermelding op Facebook maar ik herkende de plek en hoewel ik n verjaardagsfeestje had en pas om 2uur op bed lag stond ik om half 9 vanmorgen op het ijs in de Biesbosch.De thermometer gaf -12,5grC aan vanmorgen en daar word het ijs niet slechter van

11111

Ik was er alleen en moest nog even kijken waar t kon en zag schaatsstrepen op t ijs en heb die n paar rondes gereden maar al heel snel was er n 30 man op t ijs en enkele gingen al verder en verder dus t was n kwestie van volgen , zelf kijk ik de kat altijd toch wel uit de boom.

Een nat pak overleef ik wel maar ben altijd bang mezelf te blesseren door op de rand van het ijs te slaan met gewrichten of gezicht .

We gingen al snel tot aan het bruggetje bij Kijfhoek en daar was het niet mogelijk onderdoor te schaatsen en ook zag ik geen schaatsers aan de andere kant van de brug .

Elke keer keek ik als ik bij de brug kwam of er mensen aan de andere kant waren en toen dat het geval eindelijk was vroeg aan die mannen of het helemaal tot Nieuwendijk goed was en zij bevestigde dat het ijs ook daar prima was.

Het mooie van de Salamonschaatsen is dan dat je ze even onderuit klikt en over het talud van de brug naar de andere kant kan lopen en daar weer op de schaatsen over gitzwart ijs naar Nieuwendijk .

111111

Het was Smullen en iedereen op het ijs reed met n brede glimlach rond want het was Kaiserwetter zoals de Oostenrijker zegt, geen wind, blauwe lucht en volle zon.

IK heb mooi n drie uurtjes getraind en n dikke 50kilometers in de benen met wat kletsen met alle bekenden inbegrepen natuurlijk.

Dit was Genieten met n grote G.

En……………….. de vorst blijft nog heel de week er in in de nachten dus in de morgen moet je erbij zijn !!!!

Tot ziens op t ijs waar dan ook !!

unnamed1

Bewaren

Eén reactie

  1. […] dacht zaterdagavond dat het op de Biesbosch misschien ook wel kon lukken , dus in alle vroegte naar Hank gereden en na even zoeken waar ik het […]

Plaats een reactie