Mijn Eerste Natuurijs van 2013

Na veel overleg en mailen, Twitteren, Wappen en bellen vandaag besloten om vanmiddag dicht in de buurt te blijven met schaatsen .
Want de vorst had s nacht niet gebracht wat er beloofd was , het dreigde even zelfs boven nul te komen.
Maar ik wilde naar het Lido in Waalwijk gaan waar Ben al was en belde dat er n baan gemaakt was.

ijsbaantje voor me zelf

ijsbaantje voor me zelf

20130118_170829

20130118_170842
Ik besloot even op de ijsbaan in Kaatsheuvel te gaan kijken en daar waren wat hondenliefhebbers op het ijs en 1 man op de schaatsen aan het schoonrijden.
Die vertelde dat hij rond was gereden , dus besloot ik daar te proberen want het is jaren geleden dat ik er geschaatst heb en het ven ligt schitterend verscholen in de bossen en dus ook heerlijk beschut.

Het was sneeuwijs met een laagje stuifsneeuw erop en het gleed prima . Met sneeuwijs gaat ook goed weten we uit ervaring zolang het maar onder nul blijft anders word het Sluhs puppie zeggen wij altijd .

Het rondje is precies 1km en ik heb 2 uurtjes flink gas gegeven maar ook wel even met bekende gepraat zodat ik n 40km op de teller had die ik te laat had aan gezet.

Morgen gaan we richting Weerribben kijken of het te doen is en het relaas daarvan lees je morgen weer als we t overleven.