FreeSkate beleefd een “Vliegende Start”

Eerder heb ik al een artikel geplaatst over de overname van Free-Skate van Martien Pater door Victor van den Hoff.

En vond ik het eens tijd om met Victor kennis te maken . Dus Vrijdag middag ben ik maar eens naar Haarlem gegaan om de zaak eens te bekijken en een praatje te maken met de nieuwe eigenaar die ook bezeten is van de schaatssport en dat schept meteen n band.

Zo als vele van jullie weten heb ik jaren schoenen gemaakt voor RAPS en als ik daar kwam in een vorst periode was daar iedereen, tot zelfs het kantoor personeel druk aan t schroeven, inpakken , verzenden , telefoon en dat allemaal een tandje hoger dan normaal.
Dat zelfde trof ik vrijdagmiddag daar bij Free-Skate ook aan iedereen was druk en ik vreesde dat Victor geen tijd had maar niets is minder waar.
20130111_153024
Victor vertelde dat ze bijna door de voorraad heen waren en het moest nog gaan vriezen maar er worden volop schaatsen gekocht en het “Lawaai”maken dat ze sinds de overname hebben gedaan werpt zeker zn vruchten al af. Ook zoon Philip was druk in de weer met telefoontjes aannemen en de verzendingen.

Marketing is het sleutelwoord en dat kun je aan de Zakenman overlaten. Zo staat vertegenwoordiger André Hengstman met een kraam op diverse plaatsen in het land bv tijdens de Marathons en zijn er al volop testdagen geweest op veel ijsbanen door het hele land .

Victor, zelf een verdienstelijk schaatser is zeer enthousiast over het product en heeft alle types schaatsen getest in oa Davos en Inzell “en je gaat er erg ook HARD op hoor” zegt hij. Maar hij is dan ook zelf Regerend WereldKampioen Sprint bij de masters

“Maar de Free-Skate is vooral bedoeld om comfortabel te schaatsen” zegt van den Hoff. De slogan is dan ook “Free-Skate , Samen Lekker Schaatsen”.

Ook vertelde hij dat hij blij was met de Herstart van FlevOnice volgend jaar en het bericht over de 2km ijsbaan in Spaarnwoude waar ik deze week een artikel overplaatste.

Zo is hij erg gecharmeerd van de Free-Skate Classic die bedoeld was als “Limited Edition” maar door het succes ervan is hij nu ook in de productie op genomen. Hij vertelde met zoveel passie over de schaatsen dat ik besloot ook een paar Classics aan te schaffen .
Nou ik heb ze zondag morgen getest en na een ronde reed ik gewoon met de groep mee als op mn Raps carve’s . Zelfs de bochten waren totaal geen probleem omdat de Salomon LAB schoen wel zo goed zijwaarts steun geeft .

FreeSkate Classic

FreeSkate Classic


Dus laat het natuurijs maar komen !!!
Victor Bedankt voor de leuke middag !!

En omdat ik toch in de buurt van Spaarnwoude was en van nature nieuwsgierig, ben ik toch gauw even wezen kijken bij De Kampioen wielerbaan waar de 2km ijsbaan volgend jaar moet komen .
Nou ik vind het een schitterende locatie , eerlijk is eerlijk al ben ik groot FlevOnice fan maar dit hoeft elkaar niet te bijten volgens mij.
Er zijn voldoende schaatsers in Nederland.
20130111_162653

20130111_163221

Plaats een reactie