Mooiste Limburgs Mooiste

Na veel regen deze week waardoor wij zelfs eerder terug kwamen van onze meivakantie , beleefde we vandaag een frisse maar zonnige en geheel droge editie van Limburgs Mooiste.

Jan en ik bij de rustpost bij het Drielandepunt op de Vaalserberg

Jan en ik bij de rustpost bij het Drielandepunt op de Vaalserberg

Vrijdag zag ik bij het poetsen van de fiets  nog een scheurtje in de buitenband  gelukkig  en nog snel 2 banden vervangen want aan het materiaal mag het nooit liggen vind ik.

flinke scheur in de buitenband

flinke scheur in de buitenband

Om 4.15uur ging de wekker en om 5uur zat ik in de auto. Dus Ruim op tijd , om kwart over 6uur was ik ter plekke waar ik met Jan Steins had afgesproken om samen om 7 uur te starten. Jan Steins had van mij een startkaart gekregen die ik op FaceBook had gewonnen bij FlexPoint.

Zoals gezegd was het fris er lag zelfs rijp op de velden in Limburg dus kledingkeuze was belangrijk. In Wintertenue ben ik vertrokken compleet met overschoen en handschoenen en dat bleek in zeker de afdalingen geen overbodige luxe te zijn.

Jan had in het begin last van een te hoge hartslag en deed rustig aan en dat was voor mij zo bleek later ook een goede reden want ik wil nogal eens te enthousiast vertrekken wat me dan halfweg even opbreekt. Dat was nu zeker niet het geval want het liep super .

Later begon Jan last te krijgen van zijn knie en besloot toen we bij Heerlen kwamen om de ronde in te korten en alleen heb ik de 175kms vol gemaakt , een afstand die ik eigenlijk nog nooit heb gefietst op het vlakke laat staan in de Dutch Mountains geloof ik.

Zo kunnen we terug kijken op een SUPER editie van voor mij 9de Limburgs Mooiste dus volgende jaar bij goede gezondheid een klein feestje .

******** Hier mijn persoonlijke video ******************

Hier doe je het allemaal voor , toch !!

Hier doe je het allemaal voor , toch !!

78109

voor de duidelijkheid ik ben de meest rechtse hoor !!!

20130525_193625

de route en details

de route en details

klik op de afbeelding voor meer foto s

Limburgs Mooiste 25 mei 2013

Eén reactie

  1. […] was er in Mei weer de mooie fietstocht in Limburg , Limburgs Mooiste die deze keer over 175km ging voor ons en dus weer een heel stuk verder dan andere jaren toen het […]

Plaats een reactie