KlepperVeldtocht weer groot succes

Vandaag stond weer de Kleppertocht op het programma een van de mooiste van Nederland.
Dat is gewaardeerd met 2 sterren door de NTFU.

hij staat te popelen

hij staat te popelen

Ik had me voor genomen om er op de fiets heen te gaan en de 45km route te rijden.
Onderweg er heen werd ik opgepikt door een flinke groep van KFC uit Kaatsheuvel waar ik er verschillende van kende en pikte ik uiteraard aan in de groep en met 30km/u waren in no time in Dongen.

Daar was het al een drukte van jewelste en Gerard Bastiaansen vertrok al voor het startschot en zal dan waarschijnlijk wel uit de uitslag worden genomen ;-).
Ik heb me snel in geschreven en wilde ook starten maar werd nog n paar minuten tegen gehouden want er moest nog wat aan het parkoers gebeuren blijkbaar.

We vertrokken klokslag half 9 en met prachtig weer was het weer een lust om in het bos te rijden.
Na de eerste rustpost kwam al snel de splitsing voor 45 of 60km en het ging zo makkelijk dat ik toch maar besloot om de 60 te pakken. Door wat gesnotter deze week heb ik mn gemak wat gehouden en dat schijnt toch goed te werken bij een “oude man”.

in de achtervolging

in de achtervolging


Mooi was daardoor dat je dan ook op het nieuwe gedeelte kwam van de MTBroute bij Dorst dat pas is toegevoegd.
En dat ik ook weer prachtig om te rijden.
Op die route leer je wel sturen want je slingert je fiets door de vele bochten, wat heerlijk is om te doen.
Post Fietsen was er voor de technische ondersteunig

Post Fietsen was er voor de technische ondersteunig


Zo kwam ik bij de finish waar traditioneel de soep weer klaar stond en na een drankje ben ik weer op de fiets gesprongen en voldaan naar huis gepeddeld waar ik met 80km op de teller tevreden kon gaan douchen wat nodig was maar niet overdreven vuil want de bossen lagen er prima bij.
Ik hoorde dat er ruim 1200 deelnemers waren en dat is mooi zeker voor het vele werk dat verzet moet worden door de 100 vrijwilligers.
Mijn complimenten daarvoor Dames en Heren van De Kleppers.

Altijd zware tocht

Altijd zware tocht


ps Ik had mn telefoon voor de veiligheid maar thuis gelaten en dus geen foto s gemaakt maar de organisatie stuurt er nog wel hoop ik .
20-10-2013 22-00-39
Hier de route op Strava