Flevonice weer open en meteen Topdag

Het was meteen een Echte Winterdag bij de opening van het schaatsseizoen op Flevonice .
Hier alvast de foto s die spreken eigenlijk voor zichzelf .
Jan de Witte en ik hadden er meteen een 100kilometer tochtje van gemaakt .

1450180_755609091159085_7626081299166082184_n

Verslag;

Zo als ik al zei gisteren weer naar Biddinghuizen geweest met Jan de Witte , raar eigenlijk dat er niet meer mensen mee gingen ,ik zelf en Jan keken er al weken naar deze dag uit maar dat zal dan wel aan ons liggen.

Het was prachtig weer met nachtvorst en de zon was er al vroeg bij.Er stond wel n stevige oosten wind maar anders is er ook niets aan he hahahaaa.

We waren ruim op tijd want om 11uur zou de burgemeester ons weg schieten na de officiële opening en met n naar schatting n 150/200 liefhebbers mochten we de 3km baan op die er meteen prima bij lag met op een stuk achterin wat ribbels maar die verdwenen gedurende de dag ook weer.

Er waren zoals altijd veel bekende en er werden veel handen geschud en iedereen had n big smile op staan.

Jan en ik hadden voor genomen te proberen 100km te schaatsen en dat lukte al aardig meteen de eerste keer dus dat belooft wat . Maar de omstandigheden waren dan ook super goed want de wind die er flink aantrok heb je tegen maar ook mee op het traject dus tis kwestie van verdelen.

Fotograaf Luc Vancollie zet de Bosgratrein  op de foto

Fotograaf Luc Vancollie zet de Bosgratrein op de foto

Om de 25 km gingen we even wat drinken en konden we bij praten met alle bekenden langs de 400meter baan.

Wat op viel is dat er al heel veel schaatsers met hoofdbescherming op reden en dat is n goede zaak ik heb 2 val partijen gezien want dat is iets dat je niet kan voorkomen want je begeeft je tenslotte op glad ijs niet waar.

Ik schat dat 60% met hoofdbescherming reed van de toerrijders dus dat ziet er goed uit met de blik op de komende Weissensee editie waar ik al eerder een***** blog  ****aan waagde op eigen titel uiteraard.

Na een heurlijke douche en n bak snert zijn we weer huiswaarts gereden en we waren er allebei erg tevreden over dat we dr weer bij waren . Want we vroegen ons af wat moet je nog meer hebben om de schaatsers naar de polder te krijgen want echt druk was t zeker niet . Het was prachtig weer , super ijs en dat is wel eens anders geweest en €5,00 entree .

Ik zei al misschien dat je de mensen thuis op moet gaan halen met n grote bus ofzo we snappen het niet in schaatsminnend Nederland.

Jammer is wel en dat wil ik nog even kwijt dat op Jack de ijsmeester na de familie Ketelaar niet meer verbonden is aan de ijsbaan . De altijd goed lachse Roel Ketelaar miste ik zeker bij binnen komen en zijn tevreden controle bezoekjes aan de baan.Jammer maar tis niet anders laat ons hopen dat de familie Pinkster het draaiende kan houden want willen dit eigenlijk nooit mee kwijt.

Nu op naar 13 december want dan staat de eerste Weissenseetocht op de kalender en kun je testen dat er al 200km in de benen zit of dat er nog aan gewerkt moet worden.

Klik op de afbeelding voor het album

2014/11/29

Plaats een reactie